Facebook – nejen zábava, ale i „čerpadlo“ návštěvnosti

Na konci minulého dílu o optimalizaci www stránek pro vyhledávače jsem slíbil téma Facebook a protože nám právě doběhla soutěž o nejfotogeničtější dívku Miss foto Horáckých novin 2011, bude ideální podívat se na celou akci trochu odzadu a kouzlo této sociální sítě prezentovat právě na ní.

Než se začalo hlasovat

Před začátkem soutěže proběhla na Facebooku inzertní kampaň cílená pouze na region třebíčska, která měla přilákat krásná děvčata pro účast v soutěži. Velká výhoda Facekooku je především v možnosti zacílit na lidi sídlící přímo ve vybraném městě nebo jeho okolí.  Obecně je reklama na tomto mediu velmi levná a při takovémto omezení na region vyšla jen na několik set korun. I díky této inzerci se nám do soutěže přihlásilo na 50 děvčat a soutěž mohla začít. Pravidla byla nastavena tak, že každý mohl hlasovat jednou denně.

Průběh soutěže miss foto

Vše odstartovalo 1. 3.2011, kdy bylo spuštěno hlasování. Díky možnostem sociálních sítí sdílet mezi svými členy informace v podobě zpráv, odkazů a fotografií, proběhlo za jediný den několik tisíc kliků na tlačítko „to se mi líbí“ a informace o hlasování se tak začala lavinovitě šířit. Z běžných asi 600 návštěv denně se návštěvnost rázem vyšvihla přes 7 000, a teprve až po třetím týdnu hlasování se dostala pod hranici 2 000 návštěv. Celkově přivedla sociální síť Facebook na webové stránky Horáckých novin přes 40 000 hlasujících jen za měsíc březen.


Průběh návštěvnosti – zachycení kulminace návštěvnosti.

Spíš pro firmy zaměřené na koncového zákazníka

Facebook obecně a také reklama na něm určitě není pro všechny. Hodí se hlavně pro firmy, které pracují s koncovým zákazníkem, budují s ním trvalý vztah a snaží se mu vyjít vstříc především tam, kde on se pohybuje takřka denně. Nasazení Facebooku do firemního webu je poměrně levné a stejně tak i reklama na Facebooku nevychází nijak draze.  Díky možnosti cílení do regionu je to ideální volba pro oslovení místních zákazníků. Počet lidí používajících Facebook v Třebíči a jeho okolí je v současnosti asi 16,5 tisíce a to už není málo, když uvážíte, že každý z nich má na svém profilu 100 – 150 přátel, kteří se chtějí bavit podobným způsobem a sdílí podobné potřeby i zájmy.
Vhodná je prezentace nabídky sloužící pro volnočasové aktivity ať již jde o služby, kulturní akce, sport nebo kutilství … Ostatně i podle zájmů lze reklamu přímo zacílit a tak může být její efektivita i nad ostatními inzertními možnostmi v podobě proklikové reklamy nebo SEO optimalizace.

Martin Kostelník

Diskuse

Vložit příspěvek do diskuse
Jméno:
Zprava:

Diskuse zatím neobsahuje žádné příspěvky, buďte první!

Kontaktujte nás

        

Nejnovější projekty

LG CZ - audio, video, TV

Stránky výrobce elektroniky obsahují vysoký podíl flashových animací a videoprezentací. LG cz

Biathlon NMNM

Biathlon Nové Město na Moravě

Pro pořadatele světových šampionátů v Biatlonu připravujeme serii www stránek. Biathlon NMNM

TTS group Třebíč

TTS group Třebíč

Rozsáhlejší projekt pro výrobce kotlů na biomasu, developera a provozovatele centrálních kotelen ve čtyřech jazykových mutacích. TTS group Třebíč

Cinzano

Soutěž Cinzano

Web vytvořený speciálně ke spotřebitelské SMS soutěži je celý postavený v prostředí flashových animací. více

Jímky, nádrže, žumpy a septiky

Jímky, žumpy a septiky Bresco

Jedním z důležitých výrobních segmentů výrobce bazénů Bresco jsou plastové jímky a septiky, zaslouží si i svoji vlastní prezentaci.
Jímky, septiky

Zapuštěné bazény Bresco

Bazény Bresco

Vše okolo bazénů od návrhu až po konečnou montáž nabízí na svém novém firemním webu společnost Bresco.
Zapuštěné bazény

ADJ - prodej vozů, autoservis

Obsáhlý web autoservisu a prodejce aut s pravidelně aktualizovanou nabídkou zánovních a skladových vozů.
ADJ

Sunar 24

Sunar 24

Veselý web zaměřený na výživu nejmenších je i plný her pro děti už od dvou let. Sunar 24

Nafukovací atrakce Yashica

Nafukovací atrakce Yashica

Firma Yashica při pořádání větších akcí úspěšně provozuje i nafukovací atrakce, na pronájem vznikl samostatný web. Nafukovací atrakce Yashica

Kostelecké uzeniny

Kostelecké uzeniny

Redesign webu tradičního českáho výrobce uzenin a dalších masných výrobků. Kostelecké uzeniny

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

Již tradiční putovní show se soutěží v grilování o titul Mistr ČR v grilování má také tradičně nový web. GLOBUS GRILMÁNIE 2011

ZaložTo.cz

ZaložTo.cz

Zakládání společností s r.o. na zakázku bez starostí a zbytečných poplatků na míru. ZaložTo.cz

Unpro Třebíč

Unpro Třebíč

Unpro e-shop na Správci Webu prodává sportovní fotbalové a hokejové štulpny profesionálům i amatérským klubům. Unpro Třebíč

K-sport

K-sport

Další z řady e-shopů na míru, tentokrát se sportovním a outdoorovým vybavením. K-sport

Yashica, reklamní agentura

Yashica, reklamní agentura

Další redesign hlavního firemního webu reklamní společnosti Yashica s.r.o. Yashica, reklamní agentura

Anketa

Kolik jste ochotni investovat do kvalitních www stránek?
maximálně 15 000 Kč (3429)
15 - 20 000 Kč (1044)
20 - 30 000 Kč (1130)
30 - 40 000 Kč (1056)
40 - 50 000 Kč (987)
50 000 Kč a více za opravdu dobré (901)
Počet hlasujících: 8547
Facebook RSS Google Youtube
YASHICA - reklamní agentura
CMS systém  Správce webu - Reklamní agentura YASHICA