Jak najít ideální klíčová slova

Není důležité, co za klíčové slovo pokládáme my, ale která slova používá náš zákazník.  Pokud bychom postavili web na zcela spisovném jazyce s gramaticky a stylisticky ideální skladbou, patrně bude méně úspěšný, než ten, který se bude řídit tím, jak mluví a myslí jeho návštěvník. Někdy je to jednoznačné, ale často se může stát, že jedinou možností, jak předstihnout silnou konkurenci, bude soustředění se na víceslovné fráze s nejrůznějšími tvary a synonymy hlavního klíčového slova.  K tomu, abychom našli ty nejlepší klíčové termíny pro náš web, existuje několik nástrojů.

Našeptávače

Fulltextový vyhledavač Seznam již několik let používá tzv. našeptávač, který dynamicky nabízí uživateli zadávajícímu dotaz varianty hledání, které již použili lidé před ním. Protože člověk je tvor líný, často z nabízených dotazů jeden vybere a položí ho ve stejném znění jako celá řada hledajících před ním. Obdobný našeptávací systém provozuje i Google. Často se na diskuzích spekulovalo, k čemu vlastně našeptávač slouží. Určitě snižuje diverzifikaci v hledaných frázích a tím sníží výpočetní náročnost reakce na položený dotaz. Pokud budeme myslet víc spiklenecky, silnější návštěvnost totožných frází zvedne jejich aukční cenu v proklikovém systému reklamy … Těch teorií je hodně. Pro nás je však důležité, že pomocí našeptávačů získáme klíčová slova, na která se vyplatí náš web optimalizovat.

Vyhledávání Seznamu

Fulltextový vyhledávač Seznam je k SEO optimalizátorům natolik vstřícný, že jim poskytuje zajímavé údaje o četnosti hledání, i když pravda mírně zkreslené. Pod každým výsledkem hledání je možné odkliknout do statistiky hledání klíčového slova v jeho přímé i nepřímé shodě. Tím tedy získáme z jednoho slova několik vyhledávaných variant, na které je snazší cílit pro jejich nižší konkurenčnost. Oproti našeptávači je zde výhoda v tom, že máme jasná a srovnatelná čísla. Bez nich by se nám mohlo snadno stát, že vybereme pro svůj projekt slova užívaná jen okrajově, nebo si špatně seřadíme jejich priority.

Návrhář Google Adwords

Ani Google se nestaví k SEO optimalizátorům zády, naopak jim vychází vstříc prostřednictvím své reklamní sítě a rozhraní pro její obsluhu, kde existuje nástroj pro návrh klíčových slov. I zde je možné najít mnoho inspirace a dat o objemu hledání za daný měsíc. Z těchto dat se již dá vytěžit poměrně hodně zajímavých a dosud neobjevených sousloví a zjistit si odhadované objemy hledání i orientační množství konkurentů.

Další nástroje

Prakticky každá prokliková síť disponuje svým návrhářem klíčových slov fungující na podobném principu jako je návrhář Adwords, jen pracují s jiným vzorkem dat a proto mohou výsledné klíčové termíny obohatit naše portfolio tvarů a frází s tímto naším hlavním slovem.
Dobrou službu nám mohou poskytnout i nástroje a slovníky schopné navrhovat synonyma a tezaury jako například MS Word či některé online slovníky. Ovšem to bude spíše služba doplňková a získaná klíčová slova budeme muset prověřit dle jejich konkrétní úrovně hledanosti v jiném nástroji.

Long tail je někdy jediné řešení

Širokého portfolio klíčových termínů se anglicky nazývá „long tail“, což můžeme přeložit jako dlouhý ocas. „Marketingoví odborníci dávno zjistili, že skupina zákazníků je jako kometa. Není tvořena jen širokým hlavním proudem (head), ale i velkým počtem malých segmentů.“ Dokonce i velmi dobře zpracované webové stránky s poměrně jednoznačnými hlavními klíčovými termíny bývají daleko více navštěvované právě na fráze, které se hledají ve vyhledávačích s velmi malou četností. Čím je uživatel pokročilejší, tím složitější dotazy formuluje.  U jednoho z webů, který naše firma spravuje, se dokonce objevuje z celkových 4626 vyhledávaných frází v měsíci asi 3472 naprosto unikátních slovních spojení – tedy asi 70% z celkového počtu.

Takto dlouhý chvost se již nedá pokládat za klíčová slova a je spíše produktem košatosti a přístupnosti obsahu daného webu. K využití klíčových termínů na chvostu se uchylujeme především v případě, že hlavní klíčové termíny jsou nedostižně konkurenční. Některá klíčová slova dávají miliony výsledných stránek a soutěžit s těmi TOP 10 může být někdy boj s větrnými mlýny. Vyžaduje dokonalé znalosti SEO a ze strany zákazníka velmi štědrý rozpočet. Specifickým případem jsou pak především e-shopy s pluralitní nabídkou, které jsou prakticky celé o long tailu a je nutné se věnovat jejich optimalizaci na plošné úrovni.

Martin Kostelník

Diskuse

Vložit příspěvek do diskuse
Jméno:
Zprava:
petrv
(15.8.2017 19:58:26)
Dobrý článek s mnoha informacemi, který bych rád doplnil ještě o tyto postřehy http://www.mojepenize.com/kde-a-jak-najit-klicova-slova-pro-webove-stranky/

Kontaktujte nás

        

Nejnovější projekty

LG CZ - audio, video, TV

Stránky výrobce elektroniky obsahují vysoký podíl flashových animací a videoprezentací. LG cz

Biathlon NMNM

Biathlon Nové Město na Moravě

Pro pořadatele světových šampionátů v Biatlonu připravujeme serii www stránek. Biathlon NMNM

TTS group Třebíč

TTS group Třebíč

Rozsáhlejší projekt pro výrobce kotlů na biomasu, developera a provozovatele centrálních kotelen ve čtyřech jazykových mutacích. TTS group Třebíč

Cinzano

Soutěž Cinzano

Web vytvořený speciálně ke spotřebitelské SMS soutěži je celý postavený v prostředí flashových animací. více

Jímky, nádrže, žumpy a septiky

Jímky, žumpy a septiky Bresco

Jedním z důležitých výrobních segmentů výrobce bazénů Bresco jsou plastové jímky a septiky, zaslouží si i svoji vlastní prezentaci.
Jímky, septiky

Zapuštěné bazény Bresco

Bazény Bresco

Vše okolo bazénů od návrhu až po konečnou montáž nabízí na svém novém firemním webu společnost Bresco.
Zapuštěné bazény

ADJ - prodej vozů, autoservis

Obsáhlý web autoservisu a prodejce aut s pravidelně aktualizovanou nabídkou zánovních a skladových vozů.
ADJ

Sunar 24

Sunar 24

Veselý web zaměřený na výživu nejmenších je i plný her pro děti už od dvou let. Sunar 24

Nafukovací atrakce Yashica

Nafukovací atrakce Yashica

Firma Yashica při pořádání větších akcí úspěšně provozuje i nafukovací atrakce, na pronájem vznikl samostatný web. Nafukovací atrakce Yashica

Kostelecké uzeniny

Kostelecké uzeniny

Redesign webu tradičního českáho výrobce uzenin a dalších masných výrobků. Kostelecké uzeniny

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

Již tradiční putovní show se soutěží v grilování o titul Mistr ČR v grilování má také tradičně nový web. GLOBUS GRILMÁNIE 2011

ZaložTo.cz

ZaložTo.cz

Zakládání společností s r.o. na zakázku bez starostí a zbytečných poplatků na míru. ZaložTo.cz

Unpro Třebíč

Unpro Třebíč

Unpro e-shop na Správci Webu prodává sportovní fotbalové a hokejové štulpny profesionálům i amatérským klubům. Unpro Třebíč

K-sport

K-sport

Další z řady e-shopů na míru, tentokrát se sportovním a outdoorovým vybavením. K-sport

Yashica, reklamní agentura

Yashica, reklamní agentura

Další redesign hlavního firemního webu reklamní společnosti Yashica s.r.o. Yashica, reklamní agentura

Anketa

Kolik jste ochotni investovat do kvalitních www stránek?
maximálně 15 000 Kč (3462)
15 - 20 000 Kč (1073)
20 - 30 000 Kč (1160)
30 - 40 000 Kč (1061)
40 - 50 000 Kč (991)
50 000 Kč a více za opravdu dobré (902)
Počet hlasujících: 8649
Facebook RSS Google Youtube
YASHICA - reklamní agentura
CMS systém  Správce webu - Reklamní agentura YASHICA