Jak se dělá web?

Internetová prezentace je na tom podobně jako jakýkoli jiný výrobek či služba. Pokud podceníte výběr dodavatele, vrátí se Vám to v podobě nefungujících webových stránek, na které bude obtížné donutit lidi chodit. Jsou-li stránky navíc špatně rozvržené, těžko se v nich budou lidé orientovat a málo kdo projeví zájem o nabízené zboží či služby. Je to jako když máte na frekventované ulici obchod, ale místo abyste jeho výlohy výrazně naparádili, necháte je uprášené a špinavé bez výzdoby. Stejné je to s webovými stránkami, na kterých je na první pohled patrné, že se jim nikdo moc nevěnoval.

Většinou jde o systémy „zdarma“, které nabízí pouze několik primitivních šablon. Takové weby obtížně upoutají své obecenstvo a svým provozovatelům přinesou spíš ostudu, než nového zákazníka. Jednoznačně se vyplatí využít profesionální služby firmy, která má několikaleté zkušenosti. Takřka každý měsíc k nám přichází zákazníci, kteří se „vyléčili“ z různých výhodných nabídek, když nakonec zjistí, že jejich stránky navštěvují pouze vlastní zaměstnanci a raději se jimi nikde nechlubí.

Vedle vzhledu webu a jeho přehledné struktury je důležitá i jeho propagace.  Opět je to možné připodobnit obchodu na ulici, který podpoříte reklamou v novinách nebo jiném mediu. Takový inzerát nebo reklamní plochu zaplatíte, ale její efektivitu budete obtížně vyhodnocovat. Na webu máte však velkou výhodu v tom, že všechno je měřitelné. Můžete si zaplatit nebo vyměnit reklamu s dalšími weby a pomocí statistických systémů vyhodnotit její efektivitu a porovnat její přínos k vynaloženým prostředkům.

Pokud si reklamní ceduli dělá nějaký laik sám, hned to poznáte od profesionální práce. Stejné je to s propagací na internetu. Tam je důležité nejen, jak reklama vypadá, ale samozřejmě i kde je umístěná. To je dokonce pro propagaci na webu zcela zásadní, i když z trochu jiného důvodu než reklamní plocha fyzická. Na internetu totiž proudí největší podíl návštěv u všech www stránek z fulltextových vyhledávačů.

Fulltext prochází internetem tak, že „kliká“ z odkazu na odkaz (tuto činnost vykonává tzv. robot). Vždy si zapamatuje, co kde přečetl. Tyto informace si archivuje a následně předává jako odpověď svým tazatelům prostřednictvím uživatelského rozhraní – své vyhledávací stránky. Aby vyhledávač dokázal vyhodnotit, která stránka je pro tazatele vhodnější (a tudíž by měla být v pořadí výš), spočítá si nejdříve kolik odkazů na tu konkrétní stránku míří a podle toho ji oznámkuje. Ne každá stránka ale předává dál stejné hodnocení. Některé předají hodnocení vysoké, jiné nízké. Obecně platí, čím více odkazů máte, tím lépe.

Optimalizací stránek pro vyhledávače a jejich další podporou pro lepší umístění se zabývá marketingový obor SEO (search engine optimization). Výsledky kvalitního SEO se pak samozřejmě odráží v počtu návštěv webu a jeho schopnosti přinášet svým majitelům objednávky či poptávky. Podcenit tuto část tvorby webu je stejné jako vytisknout letáky a nechat je ležet v přihrádce u stolu. K SEO se určitě vrátíme v některém z pokračování seriálu a nastíníme několik zásad, kterými je dobré se řídit.

Další z fenoménů dnešní doby je Facebook.  Firemní web malého podnikatele se bez něj sice obejde, ale pro větší firmu by facebook stránka měla být samozřejmostí. Některé druhy nabídek jsou pro toto „medium“ jako ušité. Určitě se mu budeme věnovat v jednom z příštích článků. Nahlédneme i na to jak funguje prokliková reklama a zaměříme se i na vlastní stavbu stránek a možnosti jejich správy.

Martin Kostelník

Diskuse

Vložit příspěvek do diskuse
Jméno:
Zprava:

Diskuse zatím neobsahuje žádné příspěvky, buďte první!

Kontaktujte nás

        

Nejnovější projekty

LG CZ - audio, video, TV

Stránky výrobce elektroniky obsahují vysoký podíl flashových animací a videoprezentací. LG cz

Biathlon NMNM

Biathlon Nové Město na Moravě

Pro pořadatele světových šampionátů v Biatlonu připravujeme serii www stránek. Biathlon NMNM

TTS group Třebíč

TTS group Třebíč

Rozsáhlejší projekt pro výrobce kotlů na biomasu, developera a provozovatele centrálních kotelen ve čtyřech jazykových mutacích. TTS group Třebíč

Cinzano

Soutěž Cinzano

Web vytvořený speciálně ke spotřebitelské SMS soutěži je celý postavený v prostředí flashových animací. více

Jímky, nádrže, žumpy a septiky

Jímky, žumpy a septiky Bresco

Jedním z důležitých výrobních segmentů výrobce bazénů Bresco jsou plastové jímky a septiky, zaslouží si i svoji vlastní prezentaci.
Jímky, septiky

Zapuštěné bazény Bresco

Bazény Bresco

Vše okolo bazénů od návrhu až po konečnou montáž nabízí na svém novém firemním webu společnost Bresco.
Zapuštěné bazény

ADJ - prodej vozů, autoservis

Obsáhlý web autoservisu a prodejce aut s pravidelně aktualizovanou nabídkou zánovních a skladových vozů.
ADJ

Sunar 24

Sunar 24

Veselý web zaměřený na výživu nejmenších je i plný her pro děti už od dvou let. Sunar 24

Nafukovací atrakce Yashica

Nafukovací atrakce Yashica

Firma Yashica při pořádání větších akcí úspěšně provozuje i nafukovací atrakce, na pronájem vznikl samostatný web. Nafukovací atrakce Yashica

Kostelecké uzeniny

Kostelecké uzeniny

Redesign webu tradičního českáho výrobce uzenin a dalších masných výrobků. Kostelecké uzeniny

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

Již tradiční putovní show se soutěží v grilování o titul Mistr ČR v grilování má také tradičně nový web. GLOBUS GRILMÁNIE 2011

ZaložTo.cz

ZaložTo.cz

Zakládání společností s r.o. na zakázku bez starostí a zbytečných poplatků na míru. ZaložTo.cz

Unpro Třebíč

Unpro Třebíč

Unpro e-shop na Správci Webu prodává sportovní fotbalové a hokejové štulpny profesionálům i amatérským klubům. Unpro Třebíč

K-sport

K-sport

Další z řady e-shopů na míru, tentokrát se sportovním a outdoorovým vybavením. K-sport

Yashica, reklamní agentura

Yashica, reklamní agentura

Další redesign hlavního firemního webu reklamní společnosti Yashica s.r.o. Yashica, reklamní agentura

Anketa

Kolik jste ochotni investovat do kvalitních www stránek?
maximálně 15 000 Kč (3429)
15 - 20 000 Kč (1044)
20 - 30 000 Kč (1130)
30 - 40 000 Kč (1056)
40 - 50 000 Kč (987)
50 000 Kč a více za opravdu dobré (901)
Počet hlasujících: 8547
Facebook RSS Google Youtube
YASHICA - reklamní agentura
CMS systém  Správce webu - Reklamní agentura YASHICA