První na Google.com nebo Seznamu.cz a ZADARMO? Jde to!
Pokud sledujete náš seriál, asi víte, že řeč bude o optimalizaci pro vyhledávače. Jen český internet čítá na desítky a spíše možná stovky milionů stránek. Dosažení dobré pozice ve vyhledávání mezi takovým množstvím webů je jistě zajímavá konkurenční výhoda, která může přinášet nové kontakty, poptávky i objednávky. Dnes si povíme jak na to.
Základem je vhodně zvolené klíčové slovo
Jsou případy, kdy je naprosto zřejmé hlavní klíčové slovo, na které chceme mít svůj web co nejvýš. Otázkou ovšem je, zda je tento prvoplánový klíčový termín také konkurenčně zvládnutelný a jestli neexistují alternativní termíny, na které se vyplatí optimalizovat také. Vezmeme-li například web stavební firmy, určitě bude zajímavé klíčové slovo „stavební firma“. Při bližším zkoumání ale zjistíme, že se až tolik nehledá v tomto přesném tvaru a navíc je velmi konkurenční (1 014 546 nalezených stránek na Seznamu). Jistě bude snazší a na návštěvnost bohatší použít termíny „rekonstrukce bytového jádra“ (372 839), „rekonstrukce domu“ (82 272), „rodinné domy na klíč“ (41 117) …. Počet hledání těchto zdánlivě alternativních klíčových slov převyšuje počet hledání slova původně preferovaného a navíc jsou daleko méně konkurenční – tedy dosažení dobré pozice nebude tak obtížné.
Jak na ně?
Bez špetky zkušeností a kreativního přístupu odborníka to půjde těžko. Hodně záleží, zda se chceme rozhodnout pro klíčová slova jen na základě dat z vyhledávače Seznam.cz (často to může stačit a může to zvládnout i technicky zdatnější laik) nebo pak i dalších analytických nástrojů (to je už složitější). Kvalitní analýza webu může vyjít i na tisíce korun, ale i tak se bohatě vrátí (v případě stavební firmy určitě už z první zakázky sjednané přes internet). Teprve poté co váš web procitne ze sebestředného zaměření se na jedno vnucené klíčové slovo, může začít přinášet opravdu zajímavé výsledky.
Máme klíčová slova a co dál?
Samozřejmě je použít! Kde? V názvu stránky, titulcích, nadpisech, klíčových slovech …. Zkrátka všude kde to jen jde. Většina odborníků doporučuje hustotu klíčových slov od 2% do 10% v rámci textu na celé stránce, což může být v některých případech již hodně kostrbaté čtení s vtíravým pocitem, že text nepsal člověk. Samozřejmě je nutné najít ideální míru, která vyhoví jak požadavku na obsah klíčových slov, tak i čitelnosti a srozumitelnosti textu.
SEO není všechno
Optimalizací stránek sice na web přivedeme cílenou návštěvnost, ale pro budování značky a povědomí o firmě se až tak výhodně použít nedá. Naštěstí jsou tu sociální sítě typu Facebook, které se pro účel budování povědomí o firmě či znače hodí daleko lépe. O tom ale zase až příště.
Martin Kostelník
Diskuse
Diskuse zatím neobsahuje žádné příspěvky, buďte první!