První na Google.com nebo Seznamu.cz a ZADARMO? Jde to!

Pokud sledujete náš seriál, asi víte, že řeč bude o optimalizaci pro vyhledávače.  Jen český internet čítá na desítky a spíše možná stovky milionů stránek. Dosažení dobré pozice ve vyhledávání mezi takovým množstvím webů je jistě zajímavá konkurenční výhoda, která může přinášet nové kontakty, poptávky i objednávky.  Dnes si povíme jak na to.

Základem je vhodně zvolené klíčové slovo

Jsou případy, kdy je naprosto zřejmé hlavní klíčové slovo, na které chceme mít svůj web co nejvýš.  Otázkou ovšem je, zda je tento prvoplánový klíčový termín také konkurenčně zvládnutelný a jestli neexistují alternativní termíny, na které se vyplatí optimalizovat také.  Vezmeme-li například web stavební firmy, určitě bude zajímavé klíčové slovo „stavební firma“. Při bližším zkoumání ale zjistíme, že se až tolik nehledá v tomto přesném tvaru a navíc je velmi konkurenční (1 014 546 nalezených stránek na Seznamu). Jistě bude snazší a na návštěvnost bohatší použít termíny „rekonstrukce bytového jádra“ (372 839), „rekonstrukce domu“ (82 272), „rodinné domy na klíč“ (41 117) …. Počet hledání těchto zdánlivě alternativních klíčových slov převyšuje počet hledání slova původně preferovaného a navíc jsou daleko méně konkurenční – tedy dosažení dobré pozice nebude tak obtížné.

Jak na ně?

Bez špetky zkušeností a kreativního přístupu odborníka to půjde těžko. Hodně záleží, zda se chceme rozhodnout pro klíčová slova jen na základě dat z vyhledávače Seznam.cz (často to může stačit a může to zvládnout i technicky zdatnější laik) nebo pak i dalších analytických nástrojů (to je už složitější). Kvalitní analýza webu může vyjít i na tisíce korun, ale i tak se bohatě vrátí (v případě stavební firmy určitě už z první zakázky sjednané přes internet).  Teprve poté co váš web procitne ze sebestředného zaměření se na jedno vnucené klíčové slovo, může začít přinášet opravdu zajímavé výsledky.

Máme klíčová slova a co dál?

Samozřejmě je použít! Kde? V názvu stránky, titulcích, nadpisech, klíčových slovech …. Zkrátka všude kde to jen jde. Většina odborníků doporučuje hustotu klíčových slov od 2% do 10% v rámci textu na celé stránce, což může být v některých případech již hodně kostrbaté čtení s vtíravým pocitem, že text nepsal člověk. Samozřejmě je nutné najít ideální míru, která vyhoví jak požadavku na obsah klíčových slov, tak i čitelnosti a srozumitelnosti textu.

SEO není všechno

Optimalizací stránek sice na web přivedeme cílenou návštěvnost, ale pro budování značky a povědomí o firmě se až tak výhodně použít nedá. Naštěstí jsou tu sociální sítě typu Facebook, které se pro účel budování povědomí o firmě či znače hodí daleko lépe. O tom ale zase až příště.

Martin Kostelník

Diskuse

Vložit příspěvek do diskuse
Jméno:
Zprava:

Diskuse zatím neobsahuje žádné příspěvky, buďte první!

Kontaktujte nás

        

Nejnovější projekty

LG CZ - audio, video, TV

Stránky výrobce elektroniky obsahují vysoký podíl flashových animací a videoprezentací. LG cz

Biathlon NMNM

Biathlon Nové Město na Moravě

Pro pořadatele světových šampionátů v Biatlonu připravujeme serii www stránek. Biathlon NMNM

TTS group Třebíč

TTS group Třebíč

Rozsáhlejší projekt pro výrobce kotlů na biomasu, developera a provozovatele centrálních kotelen ve čtyřech jazykových mutacích. TTS group Třebíč

Cinzano

Soutěž Cinzano

Web vytvořený speciálně ke spotřebitelské SMS soutěži je celý postavený v prostředí flashových animací. více

Jímky, nádrže, žumpy a septiky

Jímky, žumpy a septiky Bresco

Jedním z důležitých výrobních segmentů výrobce bazénů Bresco jsou plastové jímky a septiky, zaslouží si i svoji vlastní prezentaci.
Jímky, septiky

Zapuštěné bazény Bresco

Bazény Bresco

Vše okolo bazénů od návrhu až po konečnou montáž nabízí na svém novém firemním webu společnost Bresco.
Zapuštěné bazény

ADJ - prodej vozů, autoservis

Obsáhlý web autoservisu a prodejce aut s pravidelně aktualizovanou nabídkou zánovních a skladových vozů.
ADJ

Sunar 24

Sunar 24

Veselý web zaměřený na výživu nejmenších je i plný her pro děti už od dvou let. Sunar 24

Nafukovací atrakce Yashica

Nafukovací atrakce Yashica

Firma Yashica při pořádání větších akcí úspěšně provozuje i nafukovací atrakce, na pronájem vznikl samostatný web. Nafukovací atrakce Yashica

Kostelecké uzeniny

Kostelecké uzeniny

Redesign webu tradičního českáho výrobce uzenin a dalších masných výrobků. Kostelecké uzeniny

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

GLOBUS GRILMÁNIE 2011

Již tradiční putovní show se soutěží v grilování o titul Mistr ČR v grilování má také tradičně nový web. GLOBUS GRILMÁNIE 2011

ZaložTo.cz

ZaložTo.cz

Zakládání společností s r.o. na zakázku bez starostí a zbytečných poplatků na míru. ZaložTo.cz

Unpro Třebíč

Unpro Třebíč

Unpro e-shop na Správci Webu prodává sportovní fotbalové a hokejové štulpny profesionálům i amatérským klubům. Unpro Třebíč

K-sport

K-sport

Další z řady e-shopů na míru, tentokrát se sportovním a outdoorovým vybavením. K-sport

Yashica, reklamní agentura

Yashica, reklamní agentura

Další redesign hlavního firemního webu reklamní společnosti Yashica s.r.o. Yashica, reklamní agentura

Anketa

Kolik jste ochotni investovat do kvalitních www stránek?
maximálně 15 000 Kč (3429)
15 - 20 000 Kč (1044)
20 - 30 000 Kč (1130)
30 - 40 000 Kč (1056)
40 - 50 000 Kč (987)
50 000 Kč a více za opravdu dobré (901)
Počet hlasujících: 8547
Facebook RSS Google Youtube
YASHICA - reklamní agentura
CMS systém  Správce webu - Reklamní agentura YASHICA